همايش بزرگداشت دوم خرداد و هجمه به دولت نهم برگزار شد .
همايشي بود از جنس تخريب و تخريبي بود از جنس نامردي. آناني که اخيرا در سخنراني هاي طويل خود صحبت از مردانگي و عدالت مي زدند امروز مردانگي را با تخريب رقيب خويش به خوبي به نمايش گذاردند.
دعوت از مهمانان رنگارنگ ، استفاده از رنگ هاي مختلف، استفاده از آهنگهاي هيجاني ، نمايش حرکات ناموزون نظير رقص و آواز، تجمع دختران و پسران در ميان هم و پاي کوبيدن و به قول خود شادي کردن در دست به دست هم، از جمله مواردي بود که به گفته فائزه هاشمي، جريان اصلاحات به دنبالش است.
امروز شاهد نامردي از جنس خطر، جهل و عوام فريبي بوديم آن هم يک طرفه و کسي نبود تا از ذره اي زحماتي که هيچ وقت قدر دانسته نشد دفاع کند.
در اين همايش برخي را از جنس باران خواندند اما نگفتند که اين باران اگر باران ذلال بود حداقل کسي را در نبودش تخريب نمي کرد پس شايد بتوان از آن باران گل آلود نام برد.
در اين همايش در خصوص معنويت و بازگرداندنش به جامعه شعارهاي زيادي داده شد اما معنويتي که در آن نه حجاب ، نه عدالت ، نه برادري و نه حفظ حريم ها باشد چه معنويتي است، نمي دانم !
بشنويد از داستان نابرابري و عوام فريبي...
ساعت 14 و دوم خرداد سال88 است اتوبوس ها آماده حرکت از ميادين بزرگ تهران به سمت ورزشگاه آزادي هستند و جمعيت جوان براي شرکت در اين همايش به راه افتاده است. با برخي از آنها که صحبت مي کني مي بيني که او را با شعار آزادي به اين راه کشانده اند شعاري که دوم خرداد 76 هم سر دادند تا جوانان را به سمت خود بکشانند.
به ورزشگاه که مي رسي مي بيني که شال و پيراهن و دستبندهاي سبز به شرکت کنندگان مي دهند تا سالن وزرشگاه يک دست سبز شود.
سيستم صوتي به گونه اي تعبيه شده بود که به محض ورود به سالن گوش خود را مي گرفتي که مبادا پرده گوشت پاره شود و شاهد اين همه نامردي نباشي . موسيقي هاي آرماني که تمام شرکت کنندگان را به هيجان آورده بود و باعث شده بود که حرکات ناموزون انجام دهند.
در بين شرکت کنندگان هنرمنداني از جمله بهاره رهنما ، پگاه آهنگراني ، ليلي رشيدي،کيومرث پور احمد ، حامد حاکان ، طناز طباطبائي، کامبوزيا پرتو و چندين تن ديگر به چشم مي خورند.
تماشاگران سبز رنگ براي بهاره رهنما دائما جيغ و سوت مي کشيدند و او هم با تعظيم و برخي حرکات ديگر علاقه خود را به آنها ابراز مي کرد.
اوايل برنامه ويدئو کلوپ هايي پخش شد که از ابتداي رفتن شاه از کشورجمهوري اسلامي گرفته تا سخنان امام خميني (ره) و مصدق و شريعتي و حتي فوت بنيان گذار جمهوري اسلامي و در نهايت آزادي خرمشهر و نخست وزيري ميرحسين موسوي و سخنراني خاتمي ، همه را در برداشت.
نکته قابل توجهي که نظر همه را به خود جلب کرد پوشش خبري رسانه هاي خارجي به طور وسيع بود.
بهاره رهنما بازيگر سينما و تلويزيون در جايگاه هنرمندان دائما با پوستر هاي ميرحسين موسوي موشک درست کرده و از جايگاه آنها را به پائين پرتاب مي کرد البته در اين ابراز علاقه آن هم به روش موشکي پگاه آهنگراني هم مشارکت داشت.
حال بشنويد از سخنراني هايي که هيچ شباهتي به ميدان نامزدي نداشت...
ابتدا عضو ارشد ستاد انتخاباتي موسوي سخنراني کرد و او آغازگر هجمه هايي بود که به دولت نهم نسبت داد او اولين سخنران بود، که در همان ابتدا عملکرد صداوسيما را مورد تخريب قرار داد.
و ما در حالي سخنان او را مي شنيديم که طي روزهاي گذشته احمدي نژاد از صدا وسيما درخواست کرده بود که چند سفر استاني هيأت دولت در روزهاي قبل از شروع تبليغات رسمي نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، را پوشش خبري ندهند که نکند زماني بي عدالتي صورت بگيرد اما عدالت از زبان احمدي نژاد کجا و حاميان اصلاحات کجا !!!!
عدالت اصلاحات به وضوح در کلام آنها در اين همايش پيدا بود....
امين زاده گفت: صداوسيما رسانه در اختيار رقيب ميرحسين و خاتمي است از ساخت فيلم هاي جعلي گرفته تا دروغ و تهمت از هيچ کوششي دريغ نمي کند.
"در اين ميان حضار با فريادهاي بسيار شعار مي دادند که بيست و سي حيا کن اصلاحات رو رها کن !"
وي ادامه داد: هم اکنون بيش از هر زمان ديگري دروغ گفته مي شود(با دست و سوت حضار همراه است)
امين زاده باز هم ادامه داد که از ثروت ملي ايران براي فعاليت هاي انتخاباتي سوء استفاده مي شود(باز هم با سوت و کف همراه بود)
"در اين زمان سبزپوشان شعار دادند دولت سيب زميني نمي خوايم نمي خوايم"
عضو ارشد ستاد ميرحسين موسوي باز هم ادامه داد: " مي گويند که کشور تهديد نشده است کشوري که در اوج افتخار و اقتدار تحويل گرفته و آن را در معرض تحريم، تهديد و انزواي بي سابقه قرارداده اند.
او همچنين باز هم گله کرد که تلاش کرديم جاي بزرگتري بگيريم اما ندادند و اجازه نداند که ستاد اصلاح طلبان راه سازماندهي شود !
بعد از سخنان امين زاده نوبت به سخنراني همسر شهيد رجايي رسيد.
"راه شهيد رجايي همواره در دلهاي مردم زنده خواهد ماند" اين جمله اي است که احمدي نژاد در سخنراني اش در قزوين بيان کرد.
وي مي گويد مي خواهم راه رجايي را زنده نگاه دارم و او را الگوي خودم کنم اما هيچ گاه نگفته است که من شبيه به رجايي هستم.
احمدي نژاد معتقد است که هيچ کس همانند رجايي نخواهد آمد اما باز هم خود را شبيه او عنوان نکرده و تنها خود را وسيله اي مي داند که بتواند راه او را زنده نگاه دارد.
اما بشنويد از شبيه سازي هايي که در اين همايش صورت گرفت.
همسر شهيد رجايي که به گفته حاميان ميرحسين موسوي مهره آس آنها بود گفت: ملت ما ملتي آگاه و با شعور است و فهيم از مصداق ها است، اگرچه ميرحسين مستقل و برجسته است اما اگر قرار باشد به اينکه رجايي به عنوان الگوي برجسته شبيه سازي شود نزديکترين فرد از نظر شخصيتي، مديريت، بينش سياسي، اقتصادي و ... ميرحسين موسوي است او مثل رجايي است.
وي ادامه داد: نمي خواهم از بدي هاي کسي سخن بگويم اما به هرحال تجربه هاي بدي را پشت سر گذاشتيم حتي در زمان حضرت امام (ره).
همسر شهيد رجايي که تشکيل کميته صيانت از آراء را کميته سياست از آراء عنوان مي کرد مشخص بود که معرفي کنندگان ين طرح به همسر اين شهيد بزرگوار به خوبي از کارشان برنيامدند و اين کميته را به خوبي براي وي تشريح نکرده بودند.
همسر شهيد رجايي گفت که اميدوارم مردم هوشيار باشند و با حضور حداکثري خود در حوزه هاي انتخابيه حضور مستمر داشته باشند.
و اين سخنان در حالي گفته مي شود که در گذشته نزديک مقام معظم رهبري تاکيد بر عدم تخريب و سياه نمايي کرده بودند.
فائزه هاشمي دختر رئيس دولت سازندگي سخنران بعدي بود که تمام زحمات دولت نهم را به باد ناسزا گرفت و اخلاق را که به گفته خودشان در دولت اصلاحات بسيار مهم است حتي به اندازه ناچيزي رعايت نکرد.
وي براي سبزپوشاني که به صورت بسيار نامناسب خود و موها و لباس هاي خود را آراسته بودند اينگونه تعريف کرد که " يادم است در دوم خرداد 76 به هر سفر استاني و يا سخنراني و يا دانشگاه و مسجدي که مي رفتم بر اين نکته تاکيد داشتم که مردم کسي را انتخاب کنند که ادامه راه دوره سازندگي باشد زيرا مي خواستم زحمات دولت سازندگي از خاطره ها نرود اما الان شرايط کاملا برعکس است مشکلات و شرايطي که در اين دولت به سر مي بريم شرايط نکبت، خفت و خواري است که نصيب ملت ايران شده است پس از ملت مي خواهم تلاش کنند تا اين چهار سال دوباره تکرار نشود و دوباره برنگردد"
وي ادامه داد: نمي خواهم با پند هاي نامناسب شادي امروز شما را خراب کنم اما بد نيست که بدانيد اگر بر اثر خطاهاي ما اين دولت دوباره بر روي کار بيايد بعيد نيست اين دفعه امر برايش مشتبه شود و خود را امام زمان بداند و خطاهاي گذشته با قدرت بيشتري ادامه پيدا کند.
هاشمي گفت: به عنوان يک شهروند از مير حسين و کروبي مي خواهم تا ارزيابي کنند و ببينند هرکدام که رايش بيشتر است ديگري به نفع او کناره گيري کند.
پس از اتمام سخنراني هاي فائزه هاشمي کليپ هايي پخش شد که برخي از حاضرين که در کف ورزشگاه قرارداشتند شروع به رقص  کردند .
 
ستاره سعيدي
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا